Slovenska tvrtka Adria Mobil u posljednje vrijeme primjećuje usporavanje tržišta vozila za odmor, posebice kamp prikolica, a bilježe porast narudžbi za kampere i kombije.
Međutim, otpuštanja u
ovom trenutku nisu planirana. Prilike će tražiti u ulaganju u razvoj
novih proizvoda i intenzivniji pristup prodaji, kažu. Tijekom epidemije covida-19, europska industrija vozila za odmor
doživjela je značajan rast. Zbog specifičnih okolnosti, količina novih
registracija tada je dosegla nešto manje od 260.000 jedinica, što je
predstavljalo rast od gotovo 30% u odnosu na dugogodišnji prosjek.
Istodobno, zbog poremećaja u opskrbnim lancima, industrija se, kao i
ostatak industrije, susrela s brojnim izazovima u proizvodnji, navode iz
Adria Mobila za STA. U posljednje vrijeme primjećuju usporavanje tržišta vozila za odmor,
što je, po njihovom mišljenju, očekivano s obzirom na prošlu povećanu
potražnju. Tržište najizrazitije usporava kod narudžbi karavana, gdje su
zalihe na tržištu nešto veće. S druge strane, možemo biti zadovoljni
činjenicom da bilježimo porast narudžbi u segmentu kamper-domova i van
vozila, što je u skladu s aktualnim tržišnim trendovima, ističu. Tvrtka, koja zapošljava ukupno 1200 ljudi, zasad ne planira
otpuštanja. Trenutno je zapošljavanje u skladu s poslovnim planovima
koje imaju za naredni period. Prilike će, kako kažu, tražiti uglavnom
kroz ulaganja u razvoj novih proizvoda i intenzivniji pristup prodaji na
nekim istočnoeuropskim tržištima koja pokazuju veći prodajni
potencijal. Za budućnost očekuju stabilizaciju europskog tržišta odmorišnih
vozila na razini prije epidemije, što znači obujam registracija od oko
200.000. Ohrabruje i činjenica da je interes kupaca i dalje velik, što
potvrđuje masovna posjećenost sajmova prošle jeseni, dok aktualna
gospodarsko-politička situacija u Europi i šire nepovoljnije utječe na
tržište, ističu. . Poslovnu godinu 2022./2023. (njihova poslovna godina traje od 1.
rujna do 31. kolovoza) tvrtka je završila s prodajom 15.100 karavana,
kamper vozila i vanova, ostvarenim prihodima u iznosu od 572 milijuna
eura i operativnom dobiti od 45 milijuna. eura.
“Na kraju, ali ne i najmanje važno, nastojat ćemo
impresionirati naše kupce i razvojem posebnog izdanja jubilarnih
proizvoda koje ćemo ponuditi tržištu ove godine, u kojoj brend Adria
slavi 60. obljetnicu postojanja”, naveli su.